چطور ارتباطات مؤثرتری با دیگران داشته باشیم؟

چطور ارتباطات مؤثرتری با دیگران داشته باشیم؟

ارتباطات مؤثرتر با دیگران یکی از مهمترین ابزاریهای فروشندگان حرفه ای است. آیا می خواهید مردم به حرف شما گوش دهند؟ این موضوع فقط به عنوان هایی که مطرح می کنید بستگی ندارد بلکه به نحوه بیان کردن شما نیز بستگی دارد. به نظر شما چگونه می توان طرف مقابل را ترغیب کرد تا به حرف شما گوش دهد؟

شما به عنوان بازارایاب، فروشنده و یا ویزیتور فروش باید همواره بتوانید ارتباطات مناسبی ایجاد کنید، بسیاری از مخاطبین شما وقتی که شما را برای اولین بار ملاقات می کنند اگر شما تسط مناسبی به مهارت های ارتباطی نداشته باشید، براحتی به شما اعتماد نکرده و از شما خرید نخواهند کرد.

اما دیدگاهی که اکثر افراد دارند ترس و خجالت است، اغلب بیان می کنند که خجالت می کشم از اینکه بخواهم سر صحبت را باز کنم، از اینکه طرف مقابل به من نه بگوید ناراحت می شود و بسیاری موارد دیگر که همگی دستورات مغز ما هستند، چراکه مغز ما اصلا دوست ندارد که ما تغییر کنیم و هر بار که در شرایط جدیدی قرار می گیرم مغز پیام هایی صادر می کند تا ما را از انجام کار منصرف کند.

وقتی شما شناخت مناسبی از مغز خودتان و عمکلرد آن داشته باشید، براحتی می توانید با آن مقابله کرده و شروع به انجام کار جدید خود کنید.

در ادامه می خواهیم ۸ نکته را برای اینکه بتوانید ارتباط موثرتر برقرار کنید با شما در میان بگذاریم.

برخی انسانها استعداد خاصی در صحبت کردن دارند، آنها می توانند سر صحبت را به خوبی باز کنند و تا پایان مذاکره به خوبی با شما صحبت کنند. برای این افراد خیلی فرقی نمی کند که آنها در خیابان باشند یا کافی شاپ و همچنین تفاوت زیادی ندارد که طرف مقابلشان مدیر باشد یا مشتری یا حتی یک غریبه که برای اولین بار با او ملاقات می کند. آنها براحتی می توانند در همه جا با هر کسی ارتباط کلامی داشته باشند و با آنها گرم بگیرند، اما چگونه این افراد موفق به برقراری ارتباط با هر قشری می شوند؟

افراد موفق، در مذاکره کردن مهارت خاصی دارند و برخی از آنها این مهارت را یاد گرفته اند؛ بنابراین شما هم می توانید یاد بگیرید که چگونه سر صحبت را باز کنید و موفق به اداره صحبت هایتان طی مذاکره شوید.

اقدامات لازم در زمان شروع:

قدم اول ارتباطات مؤثرتر با دیگران: شما باید دوستانه باشید:

لبخند بزنید، اینکار شاید به نظر ساده برسید ولی شما با انجام درست اینکار می توانید به نتیجه بسیار خوبی برسید.

قدم دوم ارتباطات مؤثرتر با دیگران: شما باید مشاهده گر باشید:

از زبان بدن طرف مقابل برای ارتباط با او استفاده کنید، زبان بدن او می تواند اطلاعات بسیار خوبی را به شما منتقل کند تا بتوانید به کمک آن سر صحبت را باز کنید. همچنین شما باید زمانی را برای شروع صحبت کردن انتخاب کنید که فرد مورد نظر شما به چیز خاص دیگری متمرکز نیست.

اقدامات لازم در اواسط مذاکره:

قدم سوم ارتباطات مؤثرتر با دیگران: شما باید کمی محتاط باشید:

می توانید در ابتدا یک سوال عمومی بپرسید که جواب آن بله یا خیر باشد، سپس بر مبنای مشاهده خود از زبان بدن طرف مقابل شروع به صحبت در مورد موضوع خاصی کنید. همچنین شکایت کردن از اوضاعی خاص بهترین روش برای شروع کردن صحبت است. مثلاً در مورد اینکه چقدر خدمات فلان مکان بد است یا در مورد شلوغی، آلودگی و … صحبت کنید. چند دقیقه بعد شما هم شاهد شکایت های مختلفی از آن فرد در همین زمینه خواهید بود.

قدم چهارم ارتباطات مؤثرتر با دیگران: خودتان را با آنها تطبیق دهید:

در مورد چیزهای مرتبط صحبت کنید، صحبت کردن در مورد چیزی که قابل مشاهده نیست کمی گیج کننده است. اگر روی میز آنها کاتالوگ خاصی وجود دارد سعی کنید طرف مقابل را به آن سمت هدایت کنید و در مورد آن کاتالوگ صحبت کنید.

قدم پنجم ارتباطات مؤثرتر با دیگران: سعی کنید که آرام باشید:

هر مذاکره ای می تواند لذت بخش باشد، ئر طی مذاکره آرام و خونسرد باشید و به خاطر داشته باشید هدف شما از مذاکره برقراری ارتباط است نه ایجاد تنش، بحث و دعوا

قدم ششم ارتباطات مؤثرتر با دیگران: مراقب باشید:

اگر متوجه شدید که مذاکره یک طرفه است و فقط شما دارید صحبت می کنید، یک سوال بپرسید، به جای انتشار ایده هایتان سعی کنید تمرکز خود را روی این موضوع که طرف مقابل چه نظری دارد تمرکز کنید.

بخش آخر و پایانی: برای برقراری ارتباط، فرصت مجدد ایجاد کنید.

قدم هفتم ارتباطات مؤثرتر با دیگران: آگاه باشید

ارتباط یا عدم ارتباط را تشخیص دهید، اگر مذاکره کمی طول کشید این به این معناست که ارتباط دو طرفه وجود دارد و شما توانسته اید با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. اگر مشخص شد یکی از دو طرف علاقه خاصی به ادامه مذاکره ندارد خیلی مودبانه مذاکره را به پایان برسانید.

قدم هشتم ارتباطات مؤثرتر با دیگران: خوش برخورد باشید

هنگامی که مودبانه مذاکره را به پایان رساندید، کارت ویزیت خود را به طرف مقابل ارائه کنید و اعلام کنید که خوشحال می شود اگر او با شما تماس بگیرد. برای مذاکراتی که دیگر ادامه نخواهد داشت اعلام کنید که از صحبت کردن با او خوشحال شدید و برای او آرزوی بهترین ها و موفقیت دارید.

ارتباطات مؤثرتر با دیگران

مذاکره و برقراری ارتباط موثر برای بسیاری از افراد یک مهارت یادگرفتنی است؛ بنابراین اگر مذاکره کننده خوبی نیستید یا به کار بردن نکات بالا حرفه ای شوید.

شما به عنوان یک مذاکره کنند و یک فروشنده حرفه ای باید همواره در تلاش باشید تا مهارت های خودتان را بهتر کنید می توانید داستان ها یا موضوعات جالبی را از قبل آماده کنید و در زمانیکه در حال مذاکره هستید از آنها استفاده کنید. البته باید در جریان باشید که در زمان مذاکره با هر فردی شما باید روش و سبک خاصی را انجام دهید چراکه انسان ها با هم متفاوت هستند و یک اشتباه از جانب شما باعث خواهد شد که ذهنیت طرف مقابل نسبت به شما منفی شده و در نهایت شما در مذاکره دستاوردی نداشته باشید.

شما برای تاثیر گذاری بیشتر و بهتر به ظاهر خودتان اهمیت بیشتری داده و همواره لباس های مرتب و تمیز به تن داشته باشید و لباس و بدن شما بوی مناسبی داشته باشد. حتما از تماس چشمی قافل نشوید که می تواند در تاثیر گذاری شما موثر واقع شود.

و نکته پایانی: مذاکره و روش های برقراری ارتباط موثر فقط و فقط با تمرین و تلاش به دست خواهد آمد پس همواره سعی کنید به دنبال بهتر کردن خودتان باشید و فقط فقط با تکرار و تمرین است که به موفقیت خواهید رسید.

پیشنهاد می گردد دوره صوتی روش های اعتماد سازی مشتریان را از اینجا خریداری کنید.

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۸۵

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *