فروشندگان بزرگ و موفق چه عادت‌هایی دارند؟

فروشندگان بزرگ و موفق چه عادت‌هایی دارند؟

امروز بعد از گذشت چند ماه مجدد شروع کردم به نوشتن البته باید بگم نوشتن مقاله جدید در سایت که مدت‌ها بود به دلایل مختلف انجام ندادم و به‌نوعی تنبلی کردم؛ اما مجدد برگشتم و می‌خواهم که بهتر و هدفمندتر از گذشته شروع به نوشتن کنم و کاری کنم که دوباره وب‌سایت بنده به شرایط ایده آل خودش برسد.

در طی این مدت کتاب‌های زیادی در خصوص فروش و فروشندگی مطالعه کردم و با فروشندگان زیادی هم برخورد داشتم به همین دلیل قصد دارم تا نتایج آخرین بررسی‌های خودم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم، لطفاً تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

طبق قانون ۸۰/۲۰ مقدار ۲۰ درصد از فروشندگان در هر بازاری مقدار ۸۰ درصد فروش‌ها را انجام می‌دهند و به‌نوعی سهم زیادی در آن بازار دارند و فروشندگان موفقی هستند؛ اما این فروشندگان موفق چه عادت‌هایی دارند؟ در ادامه این مقاله قصد دارم تا در این مورد با شما صحبت کنم.

اولین عادت فروشندگان بزرگ گوش ندادن به اخباراست:

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که به‌عنوان یک فروشنده بزرگ و موفق باید رعایت کنید عدم توجه به اخبار است چراکه اخبار فقط مطالب منفی و خبرهای بد را منتقل می‌کند خبرهایی که هیچ بار محتوایی برای شما به‌عنوان فروشنده ندارد و فقط باعث ناراحتی، ترس، استرس و کاهش انگیزه شما می‌شود به‌جای گوش دادن به اخبار می‌توانید به پادکست‌های آموزشی گوش کنید، فایل‌های انگیزشی تماشا کنید، ورزش کنید و به طبیعت بروید و یا زمانی را با دوستان خودتان سپری کنید.

دومین عادت فروشندگان بزرگ و موفق کنترل ورودی‌های ذهن است:

در عادت اول در خصوص گوش ندادن به اخبار صحبت کردم ولی برای عادت دوم شما باید ورودی‌های ذهن خودتان را کنترل کنید و اجازه ندهید تا هر اطلاعاتی وارد مغز نوبت، همچنین باید عادت مطالعه را نیز در خودتان پرورش دهید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه مطالعه داشته باشید، این اطمینان را داشته باشید که شما اگر روزانه این کار را انجام دهید بعد از مدت کوتاهی این عادت را در خودتان ساخته‌اید، حال تصور کنید فروشنده‌ای که روزانه ۲۰ دقیقه مطالعه دارد و خوراک خوب به مغز خودش می‌دهد چقدر می‌تواند درفروش نسبت به سایر فروشندگان موفق باشد.

 

سومین عادت فروشندگان بزرگ و موفق داشتن خواب کافی است:

متأسفانه بسیاری از فروشندگان شب‌ها تا دیروقت بیدار هستند و شب‌ها ساعت ۲ یا ۳ صبح می‌خوابند و فردا صبح هم دیرتر از خواب بیدار می‌شوند و روز خود را با خمیازه‌های زیاد و به‌شدت با کسالت زیاد شروع می‏کنند، به نظر شما فروشنده‌ای که خواب کافی نداشته باشد می‌تواند موفق باشد؟ اصلاً انرژی اینکه بتواند با مشتریان به‌خوبی مذاکره کند را دارد؟ روحیه و انگیزه کافی دارد؟

کار فروش بسیار پر چالش است و نیاز به توان و انرژی بسیار بالائی هم دارد، لطفاً اگر به دنبال موفقیت بیشتر درفروش هستید و می‌خواهید مانند فروشندگان حرفه‌ای باشید شب‌ها نهایت ساعت ۱۱ بخوابید و صبح‌ها ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شوید و خودتان را آماده یک روز عالی کنید.

چهارمین عادت فروشندگان بزرگ و موفق برنامه‌ریزی دائمی است:

در کار فروش شما باید برنامه‌ریزی سالانه، فصلی، ماهانه و هفتگی داشته باشید تا بتوانید متناسب با آن فعالیت کنید، فروشندگانی که هیچ‌گونه هدف و برنامه‌ریزی نداشته باشند هرروز کارهای مختلفی را انجام می‌دهند که درنهایت هیچ نتیجه‌ای برای آنها به همراه نخواهد داشت، اما فروشندگان حرفه‌ای برنامه‌ریزی را جزئی از کار خودشان می‌دانند و بدون برنامه دست به انجام هیچ کاری نمی‌زنند، آنها همیشه خوش‌قول هستند و در زمان مناسب پاسخگوی مشتریان خودشان هستند. فروشندگانی که برنامه‌ریزی دارند بسیار قابل‌اعتمادتر هستند و همچنین مسئولیت‌پذیری بالائی هم دارند.

 

پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

دلایل کم بودن فروش توسط فروشندگان چیست؟

پنجمین عادت فروشندگان بزرگ و موفق تخصص بالا است:

شما باید متخصص صنعت و محصول خودتان باشید، باید روزانه مطالبی در زمینه صنعت و محصولات خودتان مطالعه کنید تا بتوانید در این زمینه متخصص شوید، می‌توانید از خطوط تولید بازدید کنید و از نزدیک با فرآیندهای تولید محصول آشنا شوید، می‌توانید محصولات خودتان را با محصولات رقبای خودتان مقایسه کنید و نقاط ضعف و قوت محصولات خودتان و رقبا را به‌خوبی مشخص کنید، می‌توانید از مجلات تخصص صنعت خودتان اشتراک بگیرید و مطالب تخصصی حوزه خودتان را مطالعه کنید، به این نکته توجه داشته باشید که فروشندگان حرفه‌ای تسلط بسیار زیادی روی محصولی که ارائه می‌کنند دارند.

ششمین عادت فروشندگان بزرگ و موفق در یادداشت‌برداری آنها است:

همیشه باید یک دفترچه یادداشت و خودکار همراه داشته باشید تا بتوانید نکات مهم را یادداشت کنید، بسیاری از ایده‌ها برای چند لحظه ممکن است وارد ذهن شما شود و اگر همان موقع آنها را یادداشت نکنید از ذهن شما پاک خواهد شد، همچنین در جلسات فروش، در زمان حضور در بازار، در جلسات با مدیران سازمان صحبت‌هایی ارائه می‌شود که لازم است آنها را یادداشت کنید تا بعداً بتوانید در زمان مناسب از آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که کمرنگ‌ترین قلم‌ها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگاری بیشتری دارند پس همیشه مهم‌ترین مطالب را یادداشت کنید.

هفتمین عادت فروشندگان بزرگ و موفق داشتن باورهای مثبت و اعتمادبه‌نفس بالا است:

یکی دیگر از نکاتی که به‌عنوان فروشنده حرفه‌ای باید به آن توجه داشته باشید داشتن باورهای مثبت نسبت به کار خودتان، محصول، سازمان و برند خودتان است اگر به چیزی که می‌فروشید و کاری که انجام می‌دهید اعتقاد و باور نداشته باشید بدون شک نمی‌توانید موفق شوید، فروشندگان حرفه‌ای همیشه سعی می‌کنند اعتمادبه‌نفس خودشان را بالا ببرند آنها آن‌قدر به کاری که انجام می‌دهند ایمان‌دارند که به‌راحتی در جمع‌های مختلف در مورد آن صحبت می‌کنند و همیشه از انجام کار خودشان لذت می‌برند.

هشتمین عادت فروشندگان بزرگ و موفق اهمیت زیاد به‌ظاهر خودشان است:

یک فروشنده حرفه‌ای همواره باید نسبت به نوع پوشش خودش حساس باشد، لباس مناسب بازار و مشتری خود را بپوشد. باید دقت داشته باشد که لباس او تمیز، مرتب و خوش‌بو باشد چراکه مشتریان بسیار به این نکات توجه دارند و شما که می‌خواهید حرفه‌ای باشید بدون شک باید به این موضوع توجه کنید، شما باید لباس برنده‌ها را بپوشید تا در کنار اعتمادبه‌نفس بالا بتوانید در مذاکرات فروش خودتان به موفقیت‌های بیشتری برسید.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله هشت مورد از عادت‌های فروشندگان بزرگ و موفق مطرح شد که البته می‌توان موارد بیشتری را به این لیست اضافه کرد، اما شما به‌عنوان یک فروشنده حرفه‌ای باید همواره دنبال بهبود مستمر باشید، باید توانایی‌ها و مهارت‌های خودتان بالاتر ببرید تا بتوانید نسبت به رقبای خودتان جلوتر باشید، مشتریان و رفتار خرید آنها به‌شدت تغییر کرده است و روش‌های قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد.

من را در اینستاگرام دنبال کنید…

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۸۵

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *